Monday, July 19, 2010

PENGALAMAN SEMALAM...

Go to fullsize image

15 JULAI 2010
aku selamat pulang ke rumah menaiki bus
hati gembira sekali...
rindu pada keluarga
abah
mama
adik-adik
sekali-sekala balik, siapa tak gembira???
16 JULAI2010
selamat tiba di rumah pada jam 5.30am
sampai sahaja dirumah, disambut oleh mama..
terima kasih mama.
terima kasih abah kerana menjemput ku di perhentian bus.
terima kasih adik-adik ku, syafiq, syahir dan syakir...
terima kasih jugas untuk farah
dan tak lupa utk wani
kerana bagi along balik rumah
18 JULAI 2010
hari ini aku terpaksa balik ke uia semula..
jadual bus ku pada pukul 9pm...
masa naik bus, tiba2 ada masalah berlaku..
tiket bus aku bertindih dengan orang lain...
bila di tengok dalam rekod, 
tiket aku sepatutnya semalam, 17JULAI2010..
tapi dalam tiketku bertulis tarikh 18JULAI2010??
siapa salah???
bukan salah aku...
pakcik bus tersebut kata aku yang salah..
dia tuduh aku ubah tarikh kat tiket...
tak der maknanya aku nak ubah tarikh kat tiket tue...
dah laa aku sorang2 kat situ...
pakcik tue plak pergi heboh-heboh ckp aku nie xreti naik bus,
tiket semalam tapi naik mlm nie..
bengang jgk aku ketika itu
tapi aku tak melawan,
sbb aku berhadapan dgn pakcik..
aku hormat..
aku diam..
ketika itu aku hanya dgn perasaan yang gelisah
1st time naik bus pulang ke KL...
aku terpaksa turun dari bus yang aku mula-mula naik...
aku turun dan aku tunggu abahku datang.
aku tak tahu nak buat ape ketika itu..
aku hanya istighfar...

Akhirnya,
familyku menghantar aku ke UIA...
pada malam itu juga...
kasihan abah dan mama
terpaksa berkorban utk ku...
aku sedih..
aku menangis...
"Ya Allah, ampunilah dosa-dosa kedua ibu bapaku sebagaimana mereka menjaga aku ketika aku kecil"
mama, abah
maafkan along.

Ya Allah, terangilah hidupku dengan cahaya kasihMu,pimpinlah daku dengan hidayahMu, Ampunilah dosa-dosaku yang lalu, sungguh, aku dambakan keredhaanMu..banyaknya dosa aku..

Muslim yg paling bahagia tak selalu memiliki hal-hal yg terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yg terbaik dari setiap yg hadir dalam hidupnya..Semoga kita sama2 menjadikan setiap hari yang mendatang adalah hari yg bahagia untuk kita.. Setiap muslim pasti diuji, kerna sedangkan kekasih Allah, Rasulullah juga menghadapi saat2 sukar dlm hidup baginda, ini kan pula kita umatnya~

 "tuhan pimpinlah hati ini..
untukku menghayati petunjukMu..
wlu diuji KESABARANKU juga KEIMANANKU..
x tercabar keyakinanku pd janji2Mu..
ttp b'sujud dihdpnMu..
meraih cintaMu..
seluruh jiwa aku serahkan hanyalah untukMu..
betapa ku bersyukur..
dgn HIDAYAH yg engkau berikan..
SMOGA SELAMANYA AKU KEKAL DI JALANMU..


2 comments:

athirahariffin said...

qilahh..sabar sayang..ado hikmah la tu di sebalik apa hok jadi..^^,

che mud said...

qilah bertuah dapat parents qilah..parents qilah btul2 sayang qilah..sayang mereka lebih lagi yea :)

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...