Thursday, February 18, 2010

SaJaK~AKU PERLUKAN KEKUATAN!!!


AkPerlukan Kekuatan
Syed Al-Yahya
Editor : arisHa27

Ya Allahu Ya Aziz, 
Aku hambamu yang lemah, 
Hati ini memerlukan kekuatan
Untuk menghadapi sisa-sisa hidup, 
Yang sukar dibatasi, 
Kerna kemodenan arus duniawi, 
Yang semakin hapus kearah ukhrawi


Ya Allahu Ya Malik, 
Pohon ku di dunia ini, 
Kuatkan semangat hambamu yang beriman, 
Dalam mengatur langkah di dunia ini, 
Agar mereka menjadi contoh, 
Teladan kepada setiap insan
Yang menghampiri kelalaian terhadapMu. 


Ya Allahu Ya Qahhar, 
Kuatkan hati setiap muslim didunia ini, 
Teguhkanlah iman mereka, 
Agar mereka terus menerus memujiMu, 
Izinkan mereka mendapat hidayahMu, 
Sebenar-benar hidayah. 
Penuhilah hati para muslim, 
Dengan limpahan hidayah mu yang agung
Agar mereka dapat memujiMu Ya Allah. 


Ya Allahu Ya Hafiz, 
Peliharalah hati kami ini
Agar tidak dilimpahi dengan maksiat, 
Peliharalah hati kami dari segala noda dunia, 
Limpahilah hati kami dengan iman, 
Peliharalah kami dari kesesatan dunia
Yang dipenuhi segala mara bahaya. 


Ya Allahu Ya Mujib, 
Kabulkanlah permintaan hambaMu ini, 
Agar kami semua dilimpahi nur iman Mu, 
Pimpinlah kami kejalan yang diredhaiMu. Isikan hati kami dengan kebaikan agamaMuLembutkan lidah kami untuk memujiMuIndahkanlah mata kami melihat ciptaanMuManiskan mulut kami ketika menikmati rezekiMuGagahkanlah kaki kami ketika berjalan untuk keredhaanMuMerdukanlah telinga kami ketika mendengar ayat-ayatMuSinarilah kehidupan kami dengan nur iman MuBersihkan hati kami untuk menggapai redhaMu.
Berilah kekuatan untuk hambaMu ini, 
Untuk meneruskan perjuangan ini, 
Demi kemuliaan agamaMu Ya Allah.


sajak yang menyentuh hati~!!!
sajak yg dihasilkan betul-betul menusuk kalbu,
membuatkan kita terpikir semula,
pernahkah kita meminta kekuatan???
adakah kita betul2 menjadi hambaNya.
di kala kita kesusahan, kita pinta bantuan dari Allah..
di kala senang???adakah kita bersyukur dgn nikmat yg diberi???
aku
manusia alpa, leka dan lemah
aku kadang2 terleka..
kadang2 aku alpa
kadang2 aku lemah..
gara-gara termkn nafsu dunia..
Ya allah ampunilah dosa hambaMu ini.
aku ingin menjadi hambaMu
yang berpegang pd 
AMAR MAARUF NAHI MUNGKAR

maafkan ku teman..
bawalah aku menuju keredhaan Allah
aku tidak ingin menjadi manusia hipokrit
[nasihat orang, tapi diri sendiri x nasihat???aku tidak ingin seperti itu]
aku bkn manusia yg sempurna
aku tidak ada apa2 yg istimewa yg dpt membahagiakan kalian
aku manusia biasa
seperti kalian juga
tp terimalah seadanya aku di sisi kalian
[bertemu dan berpisah kerana Allah]

posted: 11.06pm
exam chemistry dah selesai..tnggal 1 paper je lgk...MATHS 1...i'll try my best~!!!A+ for maths, insyaAllah. 

No comments:

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...