Wednesday, December 16, 2009

kEtenAnGaN hAkIki




kala aku keseorangan
kau berikan aku keyakinan
dengan persekitaran dunia
yang fana dan alpa
kau selamatkan aku dari terjerumus ke dalam dosa
kau berikan aku kesedaran
yang penuh dgn keinsafan

padaMu Tuhan
aku memohon perlindungan
kuatkanlah imanku
dari mengikut kata-kata nafsu
yang sering menipu
aku tak mahu menjadi seperti mereka
yang hanyut dalam alam fantasi
saling memuja muji
hidup nafsi nafsi
pentingkan duniawi dari ukhrawi

Ya Allah ya Tuhanku
jadikanlah aku hamba yang taat pada perintahMu
hanya itu yang ku mahu
berikanlah aku kekuatan
dalam meniti kehidupan yang penuh cabaran
penuh dugaan
dilingkari onak dan duri
yang perlu aku tempuhi
bekalan ke mahsyar nanti...


~munajat seorang hamba~
aqilah
 

No comments:

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...